SESTAVENÍ PLÁNU PRO PRÁCI V RODINĚ
VSTUPNÍ VYŠETŘENÍ + SESTAVENÍ INTERVENČNÍHO PLÁNU PRO PRÁCI V RODINĚ
Tříhodinový
blok zaměřený na komplexní posouzení aktuální vývojové úrovně, komunikace a
schopnosti hry dítěte s poruchou autistického spektra potřebné k nastavení
individuálního plánu rozvoje přizpůsobeného úrovni dítěte a aktuálním možnostem
celého rodinného systému pod vedením 2 terapeutů.
Sezení obsahuje individuální
práci s dítětem, pozorování pracovního chování, práci s časoprostorovými vztahy,
posouzení úrovně imitace, komunikace, herních dovedností. Testuje se úroveň
úzkosti, která brání dítěti ve využití kognitivního potenciálu, pracuje se s
terapeutickými technikami, při kterých rodič vidí konkrétní práci se svým
dítětem, jeho úspěchy, možnosti.
Celá práce je zaznamenávána na video.
V době, kdy hlavní terapeut konzultuje s rodiči
další možnosti rozvoje, doporučuje možnosti a diskutují terapeutický plán práce pro dítě v domácím prostředí, probíhá s dítětem nácvik vycházky pod vedením druhého terapeuta.
Výstupem je společně
sestavený aktuální plánu rozvoje, který vychází z toho, co si rodiče během
terapie sami vyzkoušeli, co sami v kooperaci s terapeutem zvolí za své
nejbližší cíle.
Dítě dostává domů prožitkový deník zaměřený na rozvoj
sebepojetí a pasivní slovní zásoby. Rodiče si odnášejí videozáznam práce s
dítětem.
Výstupem není diagnóza, ale konkrétní body aktuálního plánu PRO rozvoj dítěte.